Korábban írtunk már a közösségimédia-menedzser ideális tulajdonságairól és fő feladatairól. Most találtam egy új összeállítást a HubSpot-on arról, mennyire különböző, ugyanakkor összefüggő és egymást erősítő szerepeket kell, hogy betöltsön a jó social media manager. Tehát, a HubSpot szerint ezek a következők:
- tartalom-előállító
- marketing-elemző
- hír-mániákus
- ügyfélszolgálatos
- közösségépítő, valamint
- értékesítéstámogató.
További részletek itt. A cikk mellett érdemes a kommenteket is olvasgatni, látszik, Amerikában sem fenékig tejfel a közösségimédia-menedzserek élete.
Frissítés: találtam egy jó cikket (nem friss, de időtálló tartalommal) arról, hogy nem mindegy, social media managert vagy közösségimédia-asszisztenst keresünk. Míg előbbi feladata a stratégiaalkotás, tervezés, mérés is, utóbbi a közösségi médiában való jelenlét abszolút operatív oldalával foglalkozik (posztolgat, üzeneteket válaszol meg és továbbít, esetleg jelentéseket készít). Tegyük hozzá, hogy nagyon sok tulajdonos és vezető fejében utóbbi jelenti "a" közösségimédia-jelenlétet...