B2BSocial

B2BSocial

Facebook: "Közelebb hozzuk egymáshoz az embereket..."

2018. január 12. - B2BSocial

... és távolabb visszük tőlük a cégeket. Ez utóbbi már az én kiegészítésem.

A Facebook tegnapi (2018. január 11-ei) bejelentése arról szól, hogy a jövőben a hírfolyamban az egyes emberek által megosztott tartalmakat fogja előnyben részesíteni a Facebook ranking algoritmusa.

Ez, röviden, azt jelenti, hogy az egyes cégek által posztolt tartalmak kisebb eséllyel jelennek meg a hírfolyamban, és ezeken belül is azoknak a posztoknak van nagyobb esélyük megjelenni, amelyek előmozdítják az emberek közti interakciót. Hogy ez pontosan mit jelent, azt - a Facebookon kívül - egyelőre senki sem tudja.

A korábbi híresztelésekkel szemben viszont nem arról van szó, hogy a cégek által posztolt tartalmakat egy külön fül alá helyeznék - hozzáteszem, szerencsére. És a "hardcore" követők számára is meglesz a lehetőség arra, hogy az általuk preferált oldalakat megjelöljék, így továbbra is jó eséllyel lássák az azokról származó posztokat a hírfolyamukban,

mark_zuckerberg_on_stage_at_facebook_s_f8_conference_15051962555.jpg

A magától Mark Zuckerbergtől eredő hivatalos magyarázat szerint a változás oka az, hogy a céges tartalmak elkezdték kiszorítani a személyes tartalmakat a hírfolyamból, és ezzel egyre jobban háttérbe szorult a Facebook eredeti célja, az emberek közti személyes kapcsolatok előmozdítása. Mark szerint lehet, hogy ezentúl kevesebb időt fogunk tölteni a Facebookon, de az minőségibb idő lesz.

Vérmérsékletünk szerint többféle választ adhatunk erre, egyvalamit azonban nem tehetünk: nem hagyhatjuk figyelmen kívül.

Mit jelent ez a számunkra? Egyértelmű: még minőségibb, informativabb, interaktívabb tartalmakat kell létrehoznunk - mások posztjainak  egyszerű megosztása és a "hard sell" üzenetekkel operáló posztok vélhetően nem fognak működni. Másfelől, és egyáltalán nem utolsósorban: a korábban "ingyen" megszerzett figyelemért, elérésért a jövőben valószínűleg többet kell fizetnünk.

 

UPDATE 1: a következő interjú Adam Mosserivel, a Facebook hírfolyamért felelős alelnökével segít megvilágítani további részleteket. Eszerint, a fő változások a következők:

  • kevesebb videó és kevesebb céges tartalom várható a hírfolyamban, ugyanakkor több személyes (család, barátok, gyerekek...) tartalom;
  • az algoritmus előnyben részesíti a beszélgetéseket (tehát nem egyszerűen lájkokat) generáló posztokat, és a hosszabb kommenteket generáló posztokat a rövidebb kommenteket generáló posztokkal szemben;
  • és természetesen további erőfeszítéseket tesz a Facebook a klikkvadász posztok és a kamuhírek hátrébb sorolás érdekében; utoljára, de egyáltalán nem utolsósorban: ezek a változások a hírfolyamot érintik, a fizetett tartalmakat egyáltalán nem. 

 

 UPDATE 2: Már meg is van a Facebook algoritmus-módosításának első komolyabb áldozata - az USA-ban ismert Little Things online életmódmagazin gyakorlatilag csődbe ment, elvesztve organikus látogatóinak 75%-át. 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://b2bsocial.blog.hu/api/trackback/id/tr7513569343

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása