B2BSocial

B2BSocial

Villámposzt: a jó közösségimédia-menedzser tulajdonságai és fő feladatai

2012. október 20. - B2BSocial

social-media-manager.png

Magyarországon is egyre több álláshirdetés jelenik meg, amelyben (Senior) Social Media Manager-t, Community Manager-t, Online Content Manager-t, Web Content Specialist-öt keresnek. Emellett egyre több (marketing)kommunikációs vagy egyszerűen marketinges álláshoz tartozó feladatkör fontos részévé kezd válni a közösségi média ismerete és annak készségszintű használata.

Korábban már röviden szóltunk arról, hogy itthon is várható e munkakörök egyre gyakoribb megjelenése, arról azonban még nem volt részletesen szó, hogy milyen típusú feladatok ellátására van itt szükség. 

Kiváló írást találtam ma reggel a HubSpot blogon, amely ezt a kérdést járja körbe. A szerző szerint az öt fő feladatkör a következő:

  1. Az első és a legfontosabb a különböző közösségimédia-profilok (pl. Facebook-oldal, Twitter-profil, stb.) létrehozása és napi szintű menedzselése.
  2. A második az aktív hallgatás: a social media szakembernek oda kell figyelnie arra, mi történik a közösségi médiában. Emellett az aktuális internetes és technológiai trendekkel is tisztában kell lennie.
  3. Harmadszor, a social media szakember feladata az is, hogy növelje a hallgatóságot: új rajongókat/barátokat/követőket szerezzen cége számára, miközben odafigyel arra, hogy a meglevők se kallódjanak el.
  4. Negyedszer, feladata az is, hogy megossza a különböző releváns tartalmakat (blogposztok, fotók, videók, tweetek...) a közösségi médiában. (A tartalmak létrehozása is sokszor az ő feladata.)
  5. Végül, de nem utolsósorban, beszélget a különböző közösségimédia-csatornákon - vagy úgy, hogy beszélgetést kezdeményez, vagy úgy, hogy beszáll egy már folyó párbeszédbe - a cég érdekeit képviselve, ugyanakkor ügyelve arra, hogy hús-vér emberként és nem a cég termékeit mindenáron eladni kívánó robotként jelenjen meg. 

 

Be a Social Media Manager.jpg

Egy másik írásban a közösségi médiamunkások fontos tulajdonságairól ejtenek szót: eszerint egy social media manager

  1. nyitott, társasági ember, ugyanakkor analitikus elme
  2. képes a bevált sémákon túlmenően is gondolkodni
  3. természetesen ismeri a közösségi média minden fontos csatornáját, felületét és trendjeit
  4. és egyszerre képes stratégiaalkotásra, valamint a stratégia megvalósítására is.

 

Érdemes részleteiben is elolvasni mindkét cikket  jó böngészést!

A bejegyzés trackback címe:

https://b2bsocial.blog.hu/api/trackback/id/tr104859208

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása