Magyarországon is egyre több álláshirdetés jelenik meg, amelyben (Senior) Social Media Manager-t, Community Manager-t, Online Content Manager-t, Web Content Specialist-öt keresnek. Emellett egyre több (marketing)kommunikációs vagy egyszerűen marketinges álláshoz tartozó feladatkör fontos részévé kezd válni a közösségi média ismerete és annak készségszintű használata.
Korábban már röviden szóltunk arról, hogy itthon is várható e munkakörök egyre gyakoribb megjelenése, arról azonban még nem volt részletesen szó, hogy milyen típusú feladatok ellátására van itt szükség.
Kiváló írást találtam ma reggel a HubSpot blogon, amely ezt a kérdést járja körbe. A szerző szerint az öt fő feladatkör a következő:
- Az első és a legfontosabb a különböző közösségimédia-profilok (pl. Facebook-oldal, Twitter-profil, stb.) létrehozása és napi szintű menedzselése.
- A második az aktív hallgatás: a social media szakembernek oda kell figyelnie arra, mi történik a közösségi médiában. Emellett az aktuális internetes és technológiai trendekkel is tisztában kell lennie.
- Harmadszor, a social media szakember feladata az is, hogy növelje a hallgatóságot: új rajongókat/barátokat/követőket szerezzen cége számára, miközben odafigyel arra, hogy a meglevők se kallódjanak el.
- Negyedszer, feladata az is, hogy megossza a különböző releváns tartalmakat (blogposztok, fotók, videók, tweetek...) a közösségi médiában. (A tartalmak létrehozása is sokszor az ő feladata.)
- Végül, de nem utolsósorban, beszélget a különböző közösségimédia-csatornákon - vagy úgy, hogy beszélgetést kezdeményez, vagy úgy, hogy beszáll egy már folyó párbeszédbe - a cég érdekeit képviselve, ugyanakkor ügyelve arra, hogy hús-vér emberként és nem a cég termékeit mindenáron eladni kívánó robotként jelenjen meg.
Egy másik írásban a közösségi médiamunkások fontos tulajdonságairól ejtenek szót: eszerint egy social media manager
- nyitott, társasági ember, ugyanakkor analitikus elme
- képes a bevált sémákon túlmenően is gondolkodni
- természetesen ismeri a közösségi média minden fontos csatornáját, felületét és trendjeit
- és egyszerre képes stratégiaalkotásra, valamint a stratégia megvalósítására is.
Érdemes részleteiben is elolvasni mindkét cikket jó böngészést!